Yella
Escaping her volatile ex-husband, Yella flees her hometown in former East Germany for a new life in the West. She finds a promising job with a business executive, with whom a romance soon blossoms. Just as Yella begins to realize her dreams, buried truths threaten to destroy her newfound happiness.
Sex, capitalism, German reunification, loneliness—this extraordinary thriller is haunted by all manner of thematic spectres. A dazzling reimagining of the subversive genre classic Carnival of Souls, Yella is one of Christian Petzold’s very best, with a monumental Nina Hoss front and center.