Yellow Heat
In a field surrounded and squeezed by increasing industrialization, an immigrant family, deep in financial debt, struggles to survive through traditional farming. Their son, Ibrahim, dreams of a different future for himself.
Yellow Heat captures the silent struggles of a young working-class man torn between traditional family values and relentless industrial encroachment. Unsentimental yet deeply empathetic, Fikret Reyhan’s intimate lens explores a quest for resilience amid stark economic realities.