Zeroes and Ones
Unraveling through websites, programs, games, and social networks, James Pongo’s life is a cushy dream that exists through the simple click of a mouse. So when he wakes one morning to find his computer missing, his hyper-connected reality takes a nosedive and his chase to reclaim his world begins.
A premier example of desktop cinema, Eugene Kotlyarenko’s wild ride through cyber wonderland renders the comic mishaps of slackerdom entirely through computer interfaces. Sprouting like mushrooms after the rain, the dizzying galaxy of pop-ups and webcam windows projects a new millennial intimacy.