Joyland
As the patriarchs of the Rana family yearn for the birth of a baby boy to continue the family line, their youngest son secretly joins an erotic dance theatre and falls for an ambitious trans starlet. Their love story slowly illuminates the entire Rana family’s desire for a sexual rebellion.
Once banned in some parts of Pakistan, Saim Sadiq’s groundbreaking, Cannes-winning debut rides the dangerous wave between repression and desire with striking intimacy. A queer love story whose sensuous electricity and shimmering vibrancy dare to unravel the restrictive knots of patriarchal values.