Malgré la nuit
Lenz leaves England and returns to Paris in search of Madeleine, who disappeared in uncertain circumstances. He meets Hélèna, a nurse still struggling with the loss of her infant son. Thus begins a fevered love story set against a backdrop of sorrow, passion, jealousy and self-destruction.
Full of lust and romance, the nocturnal mystery of Paris turns gorgeously abstract in Philippe Grandrieux’s hypnotic tale of chance encounters and unrequited longing. In an atmosphere dripping with eroticism, carnal embraces and the alluring cityscape feverishly intertwine in the manner of dreams.