Mexico! Un cinema alla riscossa
The Cinema Mexico is one of the last single-screen cinemas left in Milan. Its story is inextricably tied to the figure of Antonio Sancassani who ran it independently for the past thirty years taking care of every single aspect.
Famed for its weekly running of cult classic The Rocky Horror Picture Show, the art-deco style Cinema Mexico is the last bastion against the rise of multiplexes in Milan. Charmingly nostalgic, Michele Rho’s ode to a beloved institution champions the community-bonding power of independent theaters.