Oscuro Animal
Three women are forced to flee their homes in a war-torn region of Colombia. Each woman’s journey is marked by terror and takes her on a trek from the depths of the jungle to the outskirts of Bogotá, where each must gather the strength needed to start a new life.
Violated bodies and a vast ecosystem of sounds speak louder than words in this first work of fiction from Colombian filmmaker Felipe Guerrero. Composed with the patient rigor of observational documentaries, this immersive look at endurance and exile features three breathtaking central performances.