L.A. Confidential
In 1950s LA, a mass murder takes place at the Nite Owl cafe. Initially, it seems that a group of drug users are responsible, but further examination leads to evidence of blackmail, prostitution, and a police cover-up. Soon, three very different detectives each use their own tactics to investigate.
Harking back to murder mysteries of old, when the genre teemed with archetypes, atmosphere, and serpentine stories, L.A. Confidential is to noirs what Unforgiven is to westerns. A modern classic brimming with fiery performances and guided by the assured style of the late Curtis Hanson.