Een kroniek van de turbulente relaties tussen drie van de belangrijkste figuren in de psychoanalyse: Carl Jung, Sigmund Freud en Sabina Spielrein. Gebaseerd op het toneelstuk The Talking Cure uit 2002 van Christopher Hampton.
Cinema’s meester van het lichaam David Cronenberg focust op een waargebeurd verhaal in dit Weense psychologische drama over de strijd tussen rationaliteit en vleselijk verlangen met een sublieme Keira Knightley, Michael Fassbender als Carl Jung, en Viggo Mortensen als Dr. Freud.