Antonia.
Antonia Pozzi werd geboren in 1912 als dochter van een Milanese advocaat. Op haar zestiende begon ze gedichten te schrijven. De film omschrijft haar familieomgeving, haar verliefdheid op een van haar schooldocenten en haar band met jonge Milanese radicalen tijdens de fascistische jaren.