Benny is 14: een adolescent in wording, met meestal afwezige ouders en hij is verzonken in de wereld van video’s. De beelden waarmee hij zichzelf voedt overheersen zijn realiteitszin. Benny draait door en vermoordt een meisje, een gruwelijke daad waarvan hij zijn eigen video-opname maakt.
In wat we een overgangswerk van Michael Haneke kunnen noemen, introduceert de Oostenrijkse provocateur verschillende thema’s die centraal staan in zijn carrière: video, surveillance en de rol van de kijker bij gewelddadige beelden. Met Arno Frish van Funny Games!