Na maandenlang gevangenschap in Donbas keert de Oekraïense luchtverkenner Lilia terug naar huis, maar het trauma van de gevangenis blijft haar op droomachtige wijze achtervolgen. Iets wat in Lilia groeit staat haar niet toe te vergeten, maar toch weigert ze zich als slachtoffer te identificeren.
De littekens van de oorlog worden blootgelegd in dit aangrijpende drama van Maksym Nakonechnyi. Butterfly Vision is stilistisch inventief en nieuwkomer Rita Burkovska speelt een meeslepende hoofdrol. Het is een actuee getuigenis van het trauma en de veerkracht van vrouwen aan het Oekraïense front.