Als metgezel van I Am Curious – Blue laat dit seksueel expliciete en controversiële cinéma vérité-stijl coming-of-age verhaal de sociale en politieke bevrijding van een jonge vrouw zien. De film is sterk beïnvloed door de Franse New Wave en door Sjömans landgenoot Ingmar Bergman.