Een hele generatie Franse kinderen werd betoverd door het verhaal van de kleine Kirikou, gebaseerd op een West-Afrikaans volksverhaal. Het gaat over een dapper kind, geanimeerd in Michel Ocelot’s kleurrijke en speelse stijl en wilde verbeelding. Een klassieker voor zowel kinderen als volwassenen.