In haar achtste film regisseert Mia Hansen-Løve steractrice Léa Seydoux op weg naar een heel sensitief portret van een jonge moeder en weduwe die een passionele relatie begint met een oude vriend terwijl ze probeert om te gaan met haar steeds verder aftakelende, dementerende vader.