Onderdeel van de lange speelfilm _¡Hay motivo! _. Het bestaat uit 32 korte films geregisseerd door Spaanse acteurs en regisseurs die protesteerden tegen het beleid van de Partido Popular, net voor de algemene verkiezingen van 2004.
Deze 4 minuten durende korte film van Pere Portabella, die geleidelijk overgaat van kleur naar zwart wit, vormt de bijdrage van de Catalaanse avant-gardist aan een compendium van Spaanse politieke korte films. Het is gericht tegen het beleid van de Volkspartij en focust op hun omgang met hydraulica.