De Taiwanese meester Hou Hsiao-hsien herenigt zich met zijn Millennium Mambo en Three Times ster Shu Qi voor het sublieme The Assassin. In deze historische wuxia keert Shu’s raadselachtige vrouw, die is verscheurd tussen liefde en plicht, terug uit ballingschap. Een elliptische, magische ervaring.