Alejandro Jodorowsky werd in 1929 geboren in een kuststad in Chili. In The Dance of Reality reconstrueert Jodorowsky het avontuur van zijn vroege leven in dat stadje, waar hij de grondbeginselen van de realiteit ontdekte terwijl hij een ongelukkige jeugd doormaakte binnen een ontworteld gezin.
Na 23 jaar afwezigheid keerde Alejandro Jodorowsky terug naar de filmwereld met deze première in Quinzaine – een uiterst persoonlijke, diep idiosyncratische, magisch-realistische oorlogsmusical. De film overspant generaties en vormt een surrealistische reis doorheen Jodorowsky’s autobiografie.