Twee mannen aan de uitersten van de sociale hiërarchie worden met elkaar verwisseld in deze buitengewone korte film uit Chaplins gouden jaren.
Chaplin bespeelde zijn publiek met zijn wereldberoemde persona van The Tramp: in The Great Dictator wordt hij verward met Hitler, in Monsieur Verdoux moet hij aan de galg! Deze korte film is lichtvoetig, maar toch scherp en belachelijk grappig: Chaplin is zowel zwerver als dronken miljonair.