The Measure of a Man
Thierry has been out of a job for months. As he and his wife run out of savings, their apartment and the necessary aid for their son, a teenager with cerebral palsy, is on the line. When Thierry finally finds a new job as a security guard in a supermarket, he is asked to spy on his colleagues.
A most charismatic presence for no less than four decades now, stoic leading man Vincent Lindon took home both the César Award and the Cannes prize for Best Actor for his compassionate performance in Stéphane Brizé’s hyperrealistic, humanistic drama. A riveting look at 21st century (un)employment.