In een alternatief Chili is de werkelijkheid een geheel van soapseries. In een serie telenovela-afleveringen spelen acteurs – zelfbewuste sterren die archetypische soapfiguren spelen, waaronder vreemdgangers, femme fatales en meer – in steeds absurdere en fantasierijkere situaties.
Ondanks zijn dood in 2011 blijft Raúl Ruiz de filmwereld op zijn kop zetten. Deze komische en surreële telenovela werd gemaakt tijdens een workshop van Ruiz in 1990. Valeria Sarmiento herstelde en volbracht dit tv-melodrama waarin Ruiz’ fantasie en het tijdperk van Twin Peaks botst.