Untitled
Een jongeman bedekt zijn hoofd met verschillende hoofddoeken, één voor één. Zijn zelfverzekerde bewegingen breken geleidelijk terwijl hij worstelt met tegenstrijdige posities en hij begint te huilen.
De performatieve video van Ergun ontkracht de mythen rond het hedendaagse islamitische lichaam en legt enkele van de trajecten van verhitte discussies over de Hijab vast. De multidisciplinaire kunstenaar draagt de Hijab zelf in diverse contexten en onderzoekt gender, nationale gevoelens en politiek.