Wan Pipel
Roy is een knappe Surinaamse man die in Amsterdam studeert. Hij verlaat haastig zijn Nederlandse vriendin Karina om zijn stervende moeder in Paramaribo te bezoeken. Terug in zijn vaderland raakt Roy geobsedeerd door Suriname en wordt hij verliefd op de vele culturen die het te bieden heeft.
Wan Pipel, de allereerste Surinaamse speelfilm na de onafhankelijkheid, is een prachtig, zonovergoten visueel wonder. De film verkent de smeltkroes van het land met levendigheid en rijke details en is een geestige blik op liefde, identiteit en de lastige strijd om je plaats in de wereld te vinden.