Platoon
Als veteraan van het conflict confronteert Oliver Stone met zijn klassieker de barbaarsheid van oorlog en de toestand van onschuldige burgers tijdens de Vietnamoorlog. Platoon verzet zich tegen blind patriottisme en dompelt de mythe van het Amerikaanse exceptionalisme onder in bloed en modder.