Waltz with Bashir
Een oude vriend vertelt regisseur Ari over een terugkerende nachtmerrie waarin 26 gemene honden hem achtervolgen. Ze concluderen dat dit verband houdt met hun Israëlische legermissie in de Libanonoorlog van 1982. Ari herinnert zich daar niets van en besluit op zoek te gaan naar zijn herinneringen.