Rita en Sue babysitten voor de succesvolle buitenwijkbewoners Bob en Michelle in Bradford, wiens comfortabele levensstijl in schril contrast staat met hun sombere bestaan. Op een avond, wanneer Bob hen naar huis brengt, worden ze overgehaald tot een trio waarna ze elkaar blijven opzoeken.
Na een illustere televisiecarrière maakte de rebelse Brit Alan Clarke zijn debuut op het witte doek met deze rauwe komedie. In een bewerking van Andrea Dunbar van haar eigen iconische toneelstuk is Rita, Sue and Bob Too een genadeloos grappige ontleding van de sociale normen.