Blind Chance
De jonge Poolse geneeskundestudent Witek ziet zijn toekomst somber in en stopt met zijn studie. Terwijl hij in alle haast de laatste trein naar Warschau probeert te halen ontstaan er drie opeenvolgende scenario’s die elk worden bepaald door de vraag of Witek zijn trein haalt.
Hij werd gefascineerd door de verschillende levenspaden—en later beïnvloedde hij films zoals Mr. Nobody, Sliding Doors, Run, Lola, Run. Blind Chance is één van Kieślowski’s meest politieke films. Alhoewel het jarenlang in Polen gecensureerd werd is dit echt een poëtisch pareltje.