Philip is een beroemde Amerikaanse schrijver die in ballingschap in Londen leeft. Zijn maîtresse komt hem opzoeken in zijn kantoor, een toevluchtsoord voor de twee geliefden. Ze praten urenlang over de vrouwen die zijn leven bepalen, seks, antisemitisme, literatuur en trouw blijven aan jezelf.
Arnaud Desplechin creëert een verleidelijke mix van intellectuele en vleselijke passies in zijn beklijvende bewerking van Phillip Roth’s gelijknamige roman. Een betoverend literair brouwsel van seks, liefde en loyaliteit dat nog betoverender wordt door de schitterende vertolking van Léa Seydoux.