Diamantino, ’s werelds beste voetballer, verliest zijn gave en beëindigt zijn carrière. Op zoek naar een nieuw doel begint het icoon aan een odyssee waarin hij de confrontatie aangaat met het neofascisme, de vluchtelingencrisis, genetische modificatie en de zoektocht naar de bron van genialiteit.