Mouchette
Mouchette is een adolescent die woont op het ruige platteland. Haar moeder is stervend en haar vader is afwezig. In het licht van alle vernederingen die ze ondergaat vindt ze rust in het bos. Alles verandert wanneer ze de stroper Arsene ontmoet.
Van Robert Bresson’s beste films is Mouchette een uitstekend voorbeeld van de verfijnde, suggestieve stijl van de filmmaker. Het is als een zuiverende emotie, met een tragedie in de meest fundamentele zin. De onvergetelijke Nadine Nortier leidt deze aangrijpende film.