Na het afronden van een zaak verwacht detective Hercule Poirot een rustige reis met de Orient Express. Aan boord vindt echter een moord plaats op een onpopulaire miljardair, waardoor iedereen verdacht wordt. Poirot gebruikt een lawine in zijn voordeel en ontdekt wraakmotieven onder de passagiers.
Iedereen aan boord! Sidney Lumet wisselt even van route naar een Agatha Christie detectiveverhaal. Met hoofdrollen van Albert Finney als de ongrijpbare Hercule Poirot en een sterrenensemble om u tegen te zeggen – Lauren Bacall, Sean Connery, Anthony Perkins en Ingrid Bergman!