Pride & Prejudice
In het Engelse Hertfordshire van 1797 ziet mevrouw Bennett het bezoek van Bingley en zijn vriend, de onstuimige Darcy, als de perfecte gelegenheid om haar begeerlijke dochters uit te huwelijken. Maar wanneer Elizabeth Bennett Darcy ontmoet, staat hun beider koppige aard de ware liefde in de weg.
Voor zijn speelfilmdebuut bracht Joe Wright de meest geliefde romance van Jane Austen naar het witte doek en maakte daarbij een ster van Keira Knightley. Met een prachtige cast aan bijrollen en levendige cinematografie bruist Pride & Prejudice van humor en vitaliteit.