Source Code
Kapitein Colter Stevens moet een dader identificeren die een trein heeft gebombardeerd en van plan is om nog meer te doden. Een topgeheim programma stelt Colter in staat om herhaaldelijk in de parallelle realiteit van de gedoemde trein te zijn, waarmee hij mogelijk de ontploffing kan voorkomen.
Met Jake Gyllenhaal in een ijzersterke hoofdrol schittert Source Code door de intimiteit van de veelzijdige cast. De film, geregisseerd door Duncan Jones (Moon), schakelt tussen thriller en sciencefiction, maar bewijst dat je zowel een kronkelig plot als een menselijke touch kunt hebben.