The Road
In een post-apocalyptische wereld moet een vader zijn zoon beschermen tegen kannibalen die de straten onveilig maken. Ze beginnen aan een reis te voet, waarbij ze Noord-Amerika doorkruisen op weg naar de warmere zuidelijke regio’s, zonder te weten wat hen daar te wachten staat.
The Road is zowel een brute beschouwing van sterfelijkheid als een studie van vader-zoonrelaties. Met Viggo Mortensen en Charlize Theron in de hoofdrollen weet de film de sombere sfeer van een post-apocalyptische wereld perfect weer te geven.