Transit
Christian Petzold (Afire) transformeert de roman van Anna Seghers op gedurfde wijze in een beklemmende film die zich afspeelt in een dubbelzinnig heden. Transit is een opzwepend melodrama over liefde tijdens onderdrukking, mede dankzij de uitstekende rollen van Franz Rogowski en Paula Beer.