Mommy
Een pittige weduwe wordt belast met de full-time voogdij over haar onvoorspelbare 15-jarige zoon met ADHD. Terwijl ze worstelt om de eindjes aan elkaar te knopen, biedt Kyla, de eigenaardige nieuwe buurvrouw, haar hulp aan. Samen vinden ze een nieuw evenwicht en wordt de hoop hervonden.
Québécois enfant terrible Xavier Dolan won zijn eerste prijs in Cannes voor Mommy, een familiedrama vol flair en een kenmerkende soundtrack uit de jaren nul. De veelbesproken 1:1-vierkantverhouding was riskant, maar loont uiteindelijk enorm.