Themroc
Known for his suave, bourgeois characters, Michel Piccoli underwent a brutish and animalistic transformation in Claude Faraldo’s provocative cult film, which dispenses entirely with dialogue. Comprising grunts and gestures, Themroc is an antiestablishment battle cry against society’s conformism.