Eraserhead
In an industrial town, Henry lives in an abandoned building amidst constant noise and smoke. He finds solace in the Lady in the Radiator’s music. His girlfriend, Mary X, has fits and gives birth to a terrifying mutant child, injecting sexual imagery into the chaotic mix.
One of the great independent features, David Lynch’s 1977 debut is a miracle of craft and sound design. Featuring an enigmatic lead performance from Jack Nance and spilled-ink lensing from Frederick Elms, Eraserhead is a visionary nightmare that plunders the darkest recesses of the American psyche.