Nimic
The encounter of a professional cellist and family man with a stranger on the subway has unexpected and far-reaching consequences on his life.
Yorgos Lanthimos’s movies love to flirt—often comically—with horror: the fear that behind the façade of society is a gaping maw of existential terror. In this dastardly short, a shrewdly cast Matt Dillon realizes that no role in life is irreplaceable. Suddenly, nothing is safe—not even ourselves.