Alba
Alba is eleven years old and terribly shy. When her ailing mother is hospitalized she is dumped with her eccentric father Igor, who she never knew and of whom she is very ashamed. Very slowly and cautiously, the father and daughter get to know each other.
This atmospheric coming-of-age tale from Ecuador eschews any sentimentality to convey the shyness and confusion of a young girl as she navigates the troubled waters of childhood. An award-winning first feature, carried by poignant, understated performances.