A young girl of Mayan descent, goes on a camping trip with her father deep in the jungle. As they stargaze together, Itzel’s curiosity leads her to wander off and explore the surrounding area. While wandering, she discovers a jaguar in captivity and, without hesitation, frees the majestic animal.