Rainer Werner Fassbinder was probably Germany’s most significant post-war director. His swift and dramatic demise at the early age of 37 in 1982 left behind a vacuum in European filmmaking that has yet to be filled, as well as a body of unique, multi-layered and multifarious work.
Featuring candid interviews with the enfant terrible of New German Cinema, Christian Braad Thomsen’s intimate portrait of Rainer Werner Fassbinder is a stunning labor of love. Made from the viewpoint of a confidant, this documentary reveals the beautiful contradictions of Fassbinder’s filmography.