Forty Shades of Blue
Surfaces appear diamond-hard in this modern melodrama, but expensive looks can be deceiving. Gliding through white middle-class America with serene sadness, actor Dina Korzun is astonishing as a detached interloper in Ira Sachs’s masterful film of betrayal, heartache, and hushed ecstasy.