Holy Emy
After their mother is forced to return to the Philippines, sisters Emy and Teresa live a quiet life within their tight-knit Filipino Catholic community in the port of Athens. However, when Teresa gets pregnant, Emy is increasingly drawn to other, more mysterious forces that live within her.
A sumptuous and chilling debut, Araceli Lemos’s powerful portrait of sisterhood blends mysticism and Cronenbergian horror to examine ideas of Otherness in Greek society. With its infinite capacity for transformation, the female body is portrayed as a site of both beauty and subversive monstrosity.