In 1920, Nicola Sacco and Bartolomeo Vanzetti were sentenced to death because they were anarchists. Millions of voices in many languages rose up in protest, seeking justice for the two Italians, but nothing could save their lives.
A celebration of cinematic activism and the transformative magic of moving images, The Legal Death is a revelatory documentary about a critical moment in Italian film history. Taking us behind the scenes of Guiliano Montaldo’s 1971 gem, we uncover the gensis of this influential tragedy of injustice.