Mouchette
Mouchette is an adolescent living in the rough countryside. Her mother is dying and her father is absent. Remaining silent in the face of the humiliations she undergoes she finds respite in the woods. Everything changes when she meets poacher Arsene.
Among the very best of Robert Bresson’s films, Mouchette is a supreme example of the refined, enormously evocative style of its filmmaker: a cathartic purge of emotion, a tragedy in its most fundamental sense. An unforgettable Nadine Nortier leads this profoundly poignant, affecting film.