Proyecto Fantasma
Pablo is an aspiring young actor who works as a simulated patient in medicine schools to make ends meet. His life seems to be spiralling as he is still in love with his successful ex-boyfriend, and his roommate disappeared without paying the rent, leaving behind some plants, a dog, and… a ghost.
The sudden presence of a hand-animated, cardigan-wearing ghost adds a spooky edge to Roberto Doveris’s sunny comedy on the beautiful chaos of a quarter-life crisis. Enlivened by a playful mix of the everyday and the fantastic, the travails of a young actor are rendered with both realism and humor.