Rose
In the early 17th century, a soldier arrives at an isolated Protestant village in Germany claiming to be the heir to an abandoned farmstead. Even though he proves to be a good man, the villagers’ suspicions about his identity grow and they force a reckoning.
A rugged vision of strength and vulnerability, Sandra Hüller transcends gender binaries in Markus Schleinzer’s enthralling tale of deception, empowerment, and self-invention. Playing tricks on the stifling social order erected by the patriarchy, Rose breathes vital urgency into historical legends.