Soldado
A 19-year-old man decides to join the army. From that day on, his life changes: he becomes the drummer in the military band, and his everyday life is now a combination of military training and music.
The tension between individual and institution is hauntingly present in Manuel Abramovich’s poignant documentary, in which a young Argentine military recruit weathers the monotony of training drills. Within the gray walls of the barracks, music is at once an emotional haven and an instrument of war.