The Killing of a Sacred Deer
Steven, an eminent cardiothoracic surgeon, presides over a spotless household with his ophthalmologist wife, Anna, and two exemplary children. Their lives take a dark turn when Martin—a fatherless teen Steven has quietly taken under his wing—starts insinuating himself into the family’s life.
It was only a matter of time before Yorgos Lanthimos tipped the caustic ironies of Dogtooth into full-blown horror. Starring Colin Farrell and Nicole Kidman, The Killing of a Sacred Deer transposes the myth of Iphigenia from ancient Greece to modern America for a devilishly deadpan tale of revenge.